Multitasking - největší nepřítel pozornosti žáků

6.8.2018

Už jste slyšeli o multitaskingu? Jedná se o rozložení naší pozornosti na několik podnětů současně. Výzkum Forrester Research zjistil, že 84% příslušníků generace Z dělá své úkoly tak, že jsou připojeni k internetu, a do toho ještě navíc sledují televizi.

Multitasking je pojmem, který kognitivní psychologie a další odborná literatura tento termín diskutuje od roku 2007. Sociální sítě a online média vedou k multitaskingu, tedy rozložení naší pozornosti na několik podnětů současně. Internetová generace má unikátní schopnost trávit čas řadou souběžných aktivit, mezi kterými se různě přepíná.

A protože současný trend klade důraz na větší rychlost ať už po stránce vyjadřování, tak také z hlediska “vstřebávání” obsahu, vyvinul se multitasking jako přirozená schopnost, jak těmto informačním návalům čelit. Internetová generace se přirozeně  multitaskuje v průběhu svého běžného dne. V jeden moment se student učí, odepisuje kamarádovi na Messengeru a současně sleduje film nebo poslouchá hudbu.  Pro reálnou ukázku multitaskingu u internetové generace vám doporučuji shlédnout jeden z dílů seriálu Semestr, vykreslující život studentů na vysoké škole.

autor článku: Marketing pro školy